lunes, 24 de noviembre de 2014

1a setmana a Mactan.

Només duim una setmana, però a na Maria i a jo, ens sembla que ja duim molt de temps en aquesta illeta!
Aquesta setmana hem començat les classes amb un horari que ja hem demanat ens canviin. L'horari és:
1a classe 8:00/9:50
2a classe 10:00/11:50
3a classe 14:40/16:30

Entre la segona i la tercera  classe tenim temps de dinar (tanquen el menjador a les 12:30!), fer un xubec, fer deures, i anar a demanar coses, com que ens faixin les classes seguides, sense aquest gran descans. Han dit que a partir de desembre tindriem un nou horari.

Al llarg de la setmana no tenim temps de fer gran cosa. Acabam a les 16:30 i a les 17:30 ja comença a ser fosc (i obren el menjador per anar a sopar!).

Divendres ja si. Els divendres feim un horari reduït i a les 14:30 acabam. Fan la festa de graduació pels estudiants que acaben, i uns jocs entre mestres i alumnes. Per ser el primer dia, vam quedar. Volíem saber què feien. És entretingut, si no tens res a fer! Noltros havíem decidit ja dijous que el divendres aniríem a caminar per una carretera, per veure més coses de Mactan (almenys les carreteres principals!). Després de caminar 6km vam tornar cap a l'escola, ja quasi era hora de sopar!

Carretera que passa davant l'escola

El dissabte, alguns alumnes anaven a un poble a 4h amb cotxe, per poder veure els taurons bal•lena i nedar amb ells. Nosaltres vam decidir que ja hi aniriem un altre dia. Amb més calma i més temps. Nosaltres vam anar a Cebu city, a un mall. Voliem comprar algunes coses, i veure aquest mall (sa veritat és que és ben gros!).

Per diumenge teníem reservada una excursioneta un tant peculiar. Llogar una moto i recórrer i veure l'illa cercant llocs on poder anar a nedar sense haver de pagar! A un resort que vam demanar el divendres ens demanaven 1500₽ (27'5€) per cap per fer de 8 a 17 a la platja, dinar inclòs. Avui n'hem trobat un sense platja que ens demanàven 200₽ (3'6€) per arribar a la costa per dins la seva propietat, sense platja. Un altre, molt apartat de tot ens demanàven 400₽ (7'2€) amb dinar. Tampoc hem acceptat! La platja feia molt poca nedera.

Platja del Resort més car que hem trobat

Mactan és una illa un tant peculiar. No té (quasi) cap accés públic a la costa, exceptuant on hi ha els manglars. Si no ho tenc mal entès, totes les platgetes que es veuen a davant de cada resort, són artificials. Així que, per anar a nedar ho tenim un poc xungo! Sort de la passejada i de demanar, ens han dit un accés a la mar on hi podrem arribar en una mitja hora des de l'escola. No té arena, és més un accés a la mar per pescadors, però hi podem anar a nedar. Ja és cosa!

Únic accés a la mar sense pagar que hem trobat

És molt sorprenent el nombre de resorts que hi ha en aquesta illa, així com també el nombre de centres de busseig. Segur que n'hem vist més de 20 en una costa de no més de 15km. Al lloc més sorprenent i innesperat ens hem trobat un centre de busseig (per un carrer secundari de l'interior de l'illa!). Hem entrat, per descomptat, a demanar preus, i crec que ha estat el centre amb els preus més cars. Bussejar en aquesta illa (i supos que a la resta de Filipines serà igual) no és una ganga, encara que és més econòmic que fer-ho als centres de Menorca.

Amb la moto ens han passat un parell de peripècies, una perillosa, una de nirvis, i una altra de "guiris" així que supos deu ser divertida.
La primera, la perillosa, ha estat intentant creuar un carrer. Normalment, més del 90%, quan es fa un avançament s'avisa amb el claxon. Idò, jo he marcat amb l'intermitent la meva intenció d'anar cap a l'esquerra, i quan estava creuant, la furgoneta que duiem darrera (a una certa distància) havia invadit ja el carril contrari per tal de passar-nos, però noltros no ho hem vist, i tampoc ha pitat per avisar-nos que ens passava. Resultat, ha anat d'un pèl que no ens endús!! Aquesta ha estat perillosa i de susto!

La de nirvis ha estat que ens hem aturat a una botigueta a comprar aigua (no en tenien de fresca i mus la volien cobrar a un bon preu!). As final hem comprat una beguda fresca regatajant un poc. Ja hem après que aquí intentaran cobrar-nos de més tot el que puguin, així que sempre tocarà regatajar o demanar el canvi, que sinó no ens el tornen. Després hem continuat el nostre camí, i al cap d'uns 5km ens hem tornat a aturar per menjar un poc. Aquí na Maria s'ha adonat que no duia el casc!!! Crec que hem fet algun record conduïnt aquests 5km amb la moto i per aquestes carreteres! Hem tornat a la botigueta per si trobàvem encara el casc! Sinó tocava comprar-ne un de nou!! Ja ens havien avisat on hem llogat la moto.
Tanta sort, el tenien allà encara i ens l'han tornat. Hem fet un bon alè!

Botiga al carrer bastant grossa per comprar coses diferents

Ja la darrera peripècia ha estat quan anàvem a omplir el dipòsit de la moto, just abans de tornar-la. Un carrer super transitat. Motos per tot. Velos per tot. Cotxes que passen. Tothom girant com els hi dona la gna i quan els hi dona la gana, en resum, un autèntic caos on has de tenir posats més dels 5 sentits. Veim dues gasolineres, i jo mentalment ja faig el plànol com arribar-hi (havia de tornar a creuar un carrer i aquesta vegada ple de tràfic per tot!). I quan m'hi fix, un policia me crida que m'aturi. La llogatera de la moto ja ens havia avisat que no ens levéssim el casc per res. La policia sol aturar als turistes si no el porten. Noslatres, tots dos, duiem el casc. He pensat que ens voldria demanar els papers, permís de conducció,... Sabia que ho duiem tot, i que estava tot bé (almenys per part nostra!). Però quan m'ha dit que he anat per un carrer contra direcció, que m'havia saltat una senyal de "No Entry" m'ha deixat totalment descol•locat. Li he dit la veritat, que estava més concentrat amb la conducció (no eren ni 10m el tram que hem fet contra direcció) que amb haver vist la senyal! Ell ens "oferia" el ticket. Jo li deia que erem truistes, que anàvem a tornar la moto, que no ens hem adonat permestar concentrats amb el tràfic (i tot era veritat!). Al final, no ens ha posat cap multa. Li haurem fet pena?

Resumint, ha estat un diumenge ben aprofitat i amb bones experiències! Sabem un lloc on anar a nedar sense pagar. Hem trobat un centre de busseig on no ens cobren molt (uns 27€ immersió i equip) i hem recorregut d'un extrem a l'altre l'illa, i vist rincons ben polits!

Ja tenim quasi decidit el pla pel cap de setmana següent: anar a nedar i a bussejar!

MARIA'S VERSION

Ara començam sa segona setmana de classes i ja me sembla que fa mil i un que som aquí. Ja he après a regatetjar i a demanar es canvi perquè es tius tenen més cara que esquena.

Sa veritat és que cada dia que passa aprenc una cosa nova!! Estic molt contenta!!

El que duc més malament és pensar que tenc la mar tant a prop i no puc nar a nedar!!! Me posa des nirvis!! Ara vorem si es puesto aquest que hem trobat val la pena :))

A nes llocs no turístics va molt gros! A jo me sembla que puc passar per tot encara que hi hagi un banc o qualque cosa que me dificulti es pas. Com a conseqüència a vegades tenc qualque desprendiment jejeejejeje. Es dia que vam llogar sa moto vam trobar una espècia de passarel·la que anava per dins es "manglares". Jo me moria de ganes per anar-hi. Obviament ho vaig haver de provar, encara que hi hagués una post que impedia un poc es pas, quan vaig ser a mig camí es va començar a esfonsar!!! Vaig ser més ràpida que es llum en tornar a rere!!!! Estan ben locos es filipins aquests!!

Estat de com va quedar el pas de ciment després de passar-hi na Maria

Algunes fotos més:

Un altre punt de vista de l'accés a la mar que hem trobat

Parada de fruits al carrer on hi vam comprar un mango

Na Maria fent amistat amb fillets