lunes, 17 de noviembre de 2014

Mactan, Cebu

A la darrera publicació us comentàvem que erem a Manila, i el shock que vam tenir en arribar allà. El passat divendres vam partir cap a Cebu, i a l'aeroport de Manila ens vam sentir com si fóssim a l'aeroport de Menorca, el nostre vol (interilles) tenia retràs!

Després d'una hora de vol (amb Cebu Pacific Airlines) vam anar a cercar un taxi i igual que a Manila hi havia els taxis amb taximetre i molt més econòmics (yellow taxi), i els taxis privats amb uns preus preestablerts. Aquí vam veure també lo enfocada al turisme que està l'illa amb uns autobusos privats dels resorts que venien a cercar als seus clients.

Arribada a la residència, ens donen la clau, i com que arribam més tard de les 19 ja no tenim sopar. Anam a deixar les motxilles a l'habitació i decidim sortir a sopar a fora.

El dissabte matí aclarim motxilles, anam a fer algunes preguntes a la recepció (supers, transport,...). Després de dinar, a les 12:30, decidim anar al super (Marina Mall) i comprar algunes coses bàsiques.

Com que era molt prest, vam decidir tornar a la residència a deixar la compra, i anar a caminar i veure els voltants de la residència. Vam anara veure un monument a l'heroi local Lapu-Lapu, qui va matar a Fernando de Magallanes (el mes d'abril recreen la batalla amb la mort de Magallanes). Després vam seguir caminant i vam veure les entrades d'alguns resorts (revisen cada cotxe que entra amb cans, i miralls per comprovar els baixos del vehicle). També vam trobar centres de busseig (crec que almenys n'he vist una vintena i encara no hem vist quasi res de l'illa!) i vam demanar preus a alguns. A les 17h tanquen molts de negocis.

Aquests no tanquen a les 17h

Vam decidir tornar per arribar a temps per sopar.
Els horaris per menjar són:
Berenar 7:00 - 8:30
Dinar 11:00 - 12:30
Sopar 17:30 - 19
Podeu estar segurs que a les 23h tornam a tenir gana!

Després de sopar, un altre estudiant es va atracar i es va presentar, en Sergey, de russia (jo hauria jurat que era koreà!). Ens va presentar a dues companyes seves i ens van explicar que el diumenge ells havien llogat un barquet per anar a fer "snorkel", i anar a dinar a un restaurant i menjar coses de la mar. Sense pensar-ho molt ens hi vam apuntar i vam anar a preparar ses coses pel dia següent (sa càmara bàsicament!).

A les 8:30 era sa partida. També teniem un "jeepney" (bus típic de Filipines) que ens duia a la barca i ens tornava. Amb dues paraules: "Im-presionante"! Vam disfrutar del dia. Crec que vam fer quasi 4h dins l'aigua! Semblava que no haviem nedat mai!! En aquest lloc, realment era sa primera vegada!

Ens van dur a l'illa d'Olango, un lloc bastant explotat, el típic lloc on van amb els turistes, però hi havia peix per tot! I diferents tipus de peixos.Els típics peixos que només havíem vist amb foto, ara els tenim a davant!

Realment aquesta illa és una Reserva (vam haver de pagar 100pesos per anar-hi), però duen a tothom al mateix lloc. No van a la resta de l'illa.

Emperò vam cometre un gran error. No teniem crema solar! El resultat de fer el dia a l'aigua us el podeu imaginar. Sí, el vespre erem dues gambes! El dissabte havíem decidit que ja la compraríem, que per aquests dies no ens feia falta, però després de la dutxa (i amb l'esquena vermella), vam anar al super i vam comprar aftersun i crema protectora!!

A la tornada del "mall" (centre comercial), vaig corroborar que aquest país no té les altures fetes per jo! Quan sortia del jeepney (un dia us posarem fotos de l'exterior, els tenen super tunejats!) vaig pigar un carabassot!

Avui ens han fet un examen de nivell, introducció a les normes de l'escola, una revisió mèdica, i un poc de visita per l'escola i  els dos malls. Avui capvespre ens donen els llibres, targetes identificatives i demà ja començam les classes. A les 8h des matí.

Resteurant on vàrem anar a dinar

Versió de na Maria
Primer avió que agafam i ja té retràs (com quasi tots els vols domèstics)...

Arribam a Mactan ja de vespre i es primers 5 minuts de taxi són molt prometedors però així com passen es metres arriben totes ses xaboles damunt fang i terra, encara que bastant més netes que a Manila 😇
Durant ses primeres hores aquí me pensava que no l'hauriem endivinada però ara estic més contenta que mai!!! 😃😃😃😃
Només havia de canviar es chip! 🙉🙉🙊🙊