miércoles, 8 de abril de 2015

Cambòia (2), Siem Reap i tots els temples d'Angkor

A Siem Reap hi vam fer 3 dies. Els dos primers van ser uns intensius de veure temples. Vam començar de bon matí, a les 5:30, i amb el més famós, Angkor Wat. Després d'haver vist sortir el sol entre les torres del temple, vam demanar al nostre conductor que ens dugués a fer la volta a l'inrevés, per intentar que d'aquesta manera trobar menys gent a cada temple. No vam començar malament, però és totalment impossible. Hi ha gent per tot.

AH! I com que tot són temples, o restes de temples, però encara són sagrats, les dones han d'anar (teòricament) amb les espatlles cobertes i tapades fins els genolls, encara que n'hi havia que no ho respectaven.

Amb el sol quasi dalt a Angkor Wat

Al principi, a cada temple que anàvem, flipàvem. Tampoc era per menys, són espectaculars! Però quan dus ja 6 hores visitant temples, amb la panxa boni buida i amb una calor que fonia, al final mig passàvem de tot. Necessitàvem anar a seure, menjar i refrescar-mos. Tal vegada per això, ens vam deixar un dels més important temples d'Angkor, el de les cares! Quan hi vam passar per davant amb el tuktuk que havíem agafat per fer tot el recorregut, ens vam mirar com si dir: I aquest? No sabíem que era allà. Però tampoc vam dir res. Vam pensar que el tercer dia ja hi aniríem.

Una estona de descans

Havíem pensat fer dos dies de visites amb el tuktuk per tots els temples (ells ja tenen unes rutes programades, depenent dels dies que penses visitar els temples) i el tercer, agafar unes velos i anar a veure els temples que més ganes ens fagués.

El tercer dia, havíem agafat un hotel bus per fer el trajecte de nit. És un bus que enlloc de dur seients, té lliteres. Però abans de partir, vam anar a un restaurant molt especial. A Phnom Penh havíem vist una paradeta amb insectes. A Siem Reap vam trobar un restaurant. Un francès ha montat un restaurant d'insectes i altres "delicies" cuinats d'una manera més "occidental". Aquí vam decidir anar a sopar!

Un variat d'insectes

Pintxo d'escorpí, taràntula i panera amb verdures

Wok de cucs de seda i grills

Taràntula rebossada

Rollito de 5 tipus de formigues diferents

Pasta rellena de formigues (2 tipus)

El pintxo desmontat (no me vaig menjar les verdures)

Un cuc de seda

Taràntula rebossada

Taràntula rebosada

Detall de les formigues

Un mos de taràntula

Mossegant l'escorpí

Això no és que després necessitessim anar-hi. És original!

Sincerament, després de menjar "açò", me vaig quedar amb gana i vam anar a menjar un bon plat d'arròs, que havíem trobat una paradeta (al carrer) que el feien boníssim i molt bé de preu (devers 1,5€). Després de l'arròs només quedava esperar que ens vinguessin a recollir per anar a aquest bus tan especial.

Bona nit!!!

Dels temples, en mostrarem algunes fotos i el nom. D'aquests dies hi ha moltíssimes fotos. No les posarem totes, per descomptat.

MARIA'S VERSION
Cambòia era un dels destins que més il·lusió me feia, i no va defraudar!

Els temples abandonats a Siem Reap són una autèntica passada!! Jo, que no som una persona de fer massa fotos, no donava abast. Volia plasmar tot el que veia en una imatge però m'era totalment impossible... Increiblement, gràcies a la protecció que dóna la mare naturalesa, aquests temples abraçats per arrels i arbres s'han pogut conservar amb molt bon estat.

Després d'aquesta visita tots els altres temples segurament que seran no res... Perquè, si hi ha cosa més impresionant que això, serà un desastre!!

En quant als bitxos.... Vaig començar amb molta energia, pes més menuts.... Però després d'uns quants me vaig bloquejar... I tot me feia un gust raro, així i tot vaig seguir provant un poquet de cada. Ja puc dir que ho he provat i ja està. No ha estat es meu menjar preferit jejejejeje

Sortida del sol a Angkor Wat:

Hi havia una gentada per veure sortir el sol

A tots els temples hi ha l'efecte mirall amb les portalades

Banteay Kdei:

Ta phrom:
Aquest temple és conegut també com el temple "Tomb Raider" ja que hi ha una escena de la pel·lícula que està gravat en aquest temple. Concretament, quan na Lara Croft escapa a través d'una finestra (o porta) amb un arbre que el mig tapa. Aquest temple, apart d'aquesta annècdota, crec que és el més impressionant de tots, ja que està completament pres pels arbres. Han crescut arbres entre les parets, i han anat recuperant tot l'espai que fa uns anys l'ésser humà els hi va pendre per construir-hi aquests temples.

Devora de cada temple hi ha una banda de música com aquesta. Víctimes de les mines antipersona.

Una cara ha quedat amagada entre les arrels

Per aquí va escapar na Lara Croft

Ta Keo:

Els escalons eren molt alts i estrets

Chau Say Tevoda:

Angkor Tom:

Una cara

Dos fillets

Que van cridar a un amic per sortir a la foto!

I se n'hi van afegir dos més!

Des del tuktuk vam veure el temple de les cares

Una de les portes d'Angkor Tom

Angkor Wat:

Les parets del primer nivell estan plenes d'aquests gravats

Tota la paret de l'esquerra té gravats

L'efecte mirall

Tot el dia escales per amunt, escales per avall

El segon dia, vam decidir començar un poc més tard, i ens ho vam pendre amb més calma, però igualment vam disfrutar tot el dia visitant temples. Al final de la visita, li vam comentar al conductor el nostre descuit amb el temple de les cares, i si ens hi podia dur i fer-hi una visita curteta. Ens va dir que si. Per no aprofitar-nos, vam decidir fer-hi una estona petita i tornar-hi en sol demà amb ses velos. Els temples estan a un mínim de 8km des de Siem Reap. Va tocar pedalejar una estona! Però va valer la pena. Quan erem pel temple, vam veure una senyora que duia unes avarques i li vam demanar d'on les havia comprades. Ens va dir que eren d'una illa petita d'Espanya, noltros després li vam dir que noltros som de Menorca. Era una anglesa que des de petita ha vingut a Menorca. Vam rallar una estona. Va ser curiós i divertit.