martes, 2 de diciembre de 2014

Tecnologia, busseig i nou horari!

Després d'una setmana bastant normal i només tenint per destacar dos dies que vam sortir a fora a sopar, vam començar el cap de setmana.
Bé, un parell de coses més a destacar sí que tenim: duim més d'una setmana corregint i traduint uns documents per l'escola. Es veu que preparen una nova web amb diferents idiomes i un d'ells és el castellà. Ens van demanar si ho podiem llegir i corregir. Noltros pensàvem que era una fulla o dues i vam acceptar, però són unes 12 o 15. Suposam que necessitarem un altre capvespre per acabar-ho i un altre per repassar-ho. Fins i tot ens han posat un ordinador a una sala aposta per fer-ho!
I l'altra cosa a destacar és que ens van demanar per fer el parlament d'obertura i de tancament de l'acte de graduació que fan els divendres (suposam que només pel divendres passat!). Després, ens van demanar si una empresa japonesa que s'encarrega d'ofertar escoles d'anglès (a japonesos obviament) ens podien fer una entrevista, per valorar l'escola. Així que segur que prest sortirem per una pàgina japonesa!

El dimarts a vespre vam anar amb 1 rus, 2 russes i 2 taiwanesos a sopar a un restaurant filipí. Sa veritat és que va ser molt bo! També va ser curiós entendre alguns dels plats de la carta (empren paraules espanyoles en la llengua filipina). Vam demanar uns quants plats i els compartíem. El millor de tot, el postre. Un que es diu "Mango float" està espectacularment bo! El preu del sopar: 500₽ per cap (uns 9€).

Mango float

El rus ens va sorprendre a tots amb un obsequi. Va dur un bòtil de vodka de Sibèria per sopar! Teòricament només en beuen els homes, però aquesta vegada en vam beure els 4 homes i na Maria, i amb un parell de chupitos el vam tenir escatat. Sort del menjar, sinó no se com hauriem arribat a l'escola (però sí en quin estat!).

El divendres, volíem canviar un poc el menjar de la cantina de l'escola. Aquí el mejar té 2 plats que sempre hi són: sopa (amb mil varietats) i arròs (aquest ja no se'l curren gaire, a vegades és només arròs bullit). Just a l'altra banda de carrer de l'escola hi ha una pizzeria, i vam decididir anar a sopar de pizza. No era la primera pizza que demanàvem a Filipines. Quan vam ser a Manila vam menjar "cosa" que li deien pizza. I el dissabte passat, al centre comercial, vam anar a un pizza hut (que també posen arròs amb pollastre per menjar amb la pizza!). La pizza del pizza hut la vam trobar molt petita, així que en aquesta pizzeria vam demanar la següent mida, la 3a més grossa (tenen 5 mesures). Aquesta no mus la vam acabar! Jo només vaig poder menjar-ne la meitat! La pizza i les begudes ens van costar  uns 12€ en total, menys de 700₽.

Una bona pizza!

El dissabte vam decicidr anar a veure part de l'herència arquitectònica d'Espanya. Vam anar a visitar el "Fort San Pedro". Sincerament, quasi no va valer la pena gastar-nos els 250₽ (4'5€) del taxi per anar-hi (17km fets amb un poc més mitja hora!) i els 60₽ (1'10€) de l'entrada. Ja ho tenim après: a Filipines no fa falta visitar les ciutats!

Cartell a l'entrada del Fort

Després vam anar a veure sa "Magellan's cross". Tenen una creu en un plaça on se suposa que en Fernando de Magallanes va clavar la creu la primera vegada que va arribar a Cebu. Hi ha unes dones que t'expliquen i te venen espelmes i fan un ritual amb ball per beneir les espelmes!

Magellan's Cross

Just davant hi ha l'entrada de l'esglèsia del Santo Niño. Moltíssima gent dins. Molta gent posant espelmes per persones estimades, i molta gent dins fent coa per anar a passar i besar la figura del Santo Niño. A Cebú aquesta figura és molt venerada. La història diu que es va aparèixer als soldats espanyols, i des de llavors ha estat venerada. Fins i tot hi ha una persona de seguretat que fa sortir als que estan allà dins, per no retrassar la coa. Quan ets en aquests llocs, veus una creença duita a l'extrem, herència de la colonització espanyola per més de 300 anys.

Entrada de la Basílica del Santo Niño

Acabada la visita cultural vam anar a un altre centre comercial molt famós de la ciutat. Vam quedar totalment sorpresos. Un centre comercial ("Mall") totalment modern i ple de marques europees i americanes. Els preus, com a Europa i inclús més cars! Jo anava amb s'idea de comprar-me un macbook Pro (a través de la web només accepta targetes de 5 o 6 països dels voltants de Filipines), que això sí que és un poc més econòmic. Vam fer quasi una hora dins una botiga per comprar-lo, i no van ser capaços de cobrar-nos el portàtil amb cap de les tres targetes que els hi vam donar. El seu banc no les podia verificar. Vam haver de tornar sense ordinador! Aquí, si compres les coses en efectiu (les tecnològiques almanco) et fan un descompte sobre el preu marcat. Hi haurem de tornar!

Pel diumenge teníem reservades dues immersions i barbacoa a la barca per dinar. Ses immersions, una passada. Moltíssim de peix per tot. Alguns coralls semblen peixeres amb milers de peixets als voltants i de molts colors. Sa veritat és que estava un poc nirviós abans d'entrar a l'aigua. Un lloc nou, amb un equip totalment desconegut, i sense saber que trobariem. Just devallar, nudibranquis i peixos per tot. Peixos pallasso (nemos!), un peix escorpí, i molts d'altres dels que no sé el nom! Hem anat fent paret dins una reserva, i quan hem acabat la immersió ens ha vingut a recollir la barca.
Ens ho han fet tot. Portar els equips, montar les botelles, ens han ajudat a posar-nos les botelles, i des de l'aigua, ens ho han llevat per sortir. A la segona immersió hem vist un barquet de llenya enfonsat. No era res especial, però quedava molt polit en el fons, ple de gorgònies, corals i peixos! No sé la quantitat de nudibranquis i diferents peixos que hem vist avui!
N'haurem de fer més!

Quan hem sortit ja ens tenien el dinar preparat!

El dinar que teniem preparat a la sortida

Per la setmana que ve tenim previst anar a unes illes més al nord a passar el cap de setmana amb 6 companys de l'escola (una xinesa, una koreana, una japonesa, un taiwanès, dos àrabs i nosaltres dos). Ara vorem com va aquesta aventura!

Ah si!! Tenim horari de classe nou! Esper que el poguem ben aprofitar!

MARIA's VERSION

Cada vegada me sent més adaptada en aquesta illa. Entre es dia que vam anar a menjar filipí i simplement es dia a dia me vaig sentit més còmoda aquí!
Sa conclusió d'aquesta setmana és que són tots uns corruptes! Te faciliten sa compra si pagues amb cash (de fet sempre tens descomptes si ho demanes) però te la compliquen si vols pagar amb targeta (i t'apliquen un tant per cent). Per què deu ser??  Així que aquí cash cash per qualsevol cosa, per cara que sigui!! Black money a topeee!
Per altra part, diumenge vam anar a bussejar!!!! Me vaig decepcionar un poquet però va estar molt bé. Vam poder veure molts de peixos nous!! Va ser divertit!! Però s'aigua no estava massa clara, hi havia poca visibilitat... Per foto tot sembla més impresionant!
Ahhh!! Dissabte vam anar a visitar una església... Sa passió per sa religió dóna com a mal rollo i tot... Jo ni me vaig atrevir a encendre  una espelmeta, ves a saber que me pot passar... Vaig pensar que sense espelma ja estava bè...

Algunes fotos més:

Un descans dins el Fort San Pedro

Un altre postre típic amb un gelat d'aquí

Caserna del Còs de Guàrdia dins el Fort San Pedro

Canó dins el Fort San Pedro

Cartell exterior de la creu de Magallanes

Cartell de la creu de Magallanes