sábado, 3 de enero de 2015

Bantayan Island

Després d'unes quantes setmanes decidint on anar per les vacances que ens havíem agafat, vam triar Bantayan com a primera aturada.

Batanayan és una illa que està al nord de Cebu (a quasi 200km d'on noltros esteim). Per arribar-hi, primer vam anar a la North Station Bus per agafar l'autobús que ens duria fins a Hagnaya, port d'on surt el ferry que atravessa fins a Bantyan.

Dins el ferry, a punt pel trajecte

Sortint del ferry ja a l'illa de Bantayan

Damunt les 9h del matí sortíem de l'escola i arribàvem a Santa Fe, poble on dormiríem els següents dies, quasi a les 17h. Entre autobús, ferry i esperes, vam fer 8h de trajecte. Tanta sort (per jo) que l'autobús era amb aire acondicionat (més de 4h de trajecte) . I dic per jo, per que na Maria tenia un poc de mal de coll i aquell aire no l'ajudava gens a millorar-lo.

Aguantant l'aire acondicionat

A Cebu (i supòs que a les altres illes també) hi ha dos tipus d'autobussos: els "aircon" o "non aircon". Òbviament els "aircon" són més cars, però baix el meu punt de vista (si pots seure) són també més còmodes. També ofereixen wifi gratis, encara que no sempre funciona.

La idea inicial era quedar a fer nit per aquella part de Cebu (a San Remigio), però entre que l'autobús no ens va avisar quan arribàvem al poble on volíem devallar i que vam arribar fins al port, vam decidir anar ja a dormir a l'illa.

Bantayan és una illa petita, fàcil de recórrer. I així ho vam fer. Després d'anar a l'hostal on teníem reservat i afegir una nit més, el matí següent vam llogar una moto per veure els diferents poblets de l'illa.
A punt per partir amb la moto

Al llarg del dia vam visitar els tres pobles: Santa Fe, el poble on estàvem, Bantayan i Madridejos. Santa Fe és el poble pels turistes. On hi ha tots els Resorts, Inn's i Cottages per dormir.  El que de tot d'una ja ens va agradar d'aquesta illa era que les platges eren públiques i tenies accés als Resorts des de les platges si t'interessava (per dinar o sopar va anar bé). Pels berenars havíem decidit que ens els faríem nosaltres i si de cas ja aniríem a algun lloc a menjar alguna cosa més.

Preparant el berenar

El temps no era molt bo, i la previssió no donava massa esperances que millorés. De fet, ens va ploure dues vegades anant amb la moto. Però així i tot vam ben aprofitar el dia. Vam anar a una platja on veure la posta de sol, ja que sempre a les postes de sol ens ha trobat a la costa contrària d'on es pon el sol.

Des d'aquest lloc vam disfrutar d'una gran posta de sol

Vam arribar a la conclusió que aquesta era una illa de jubilats europeus (alemanys, noruegs o finesos) que venien a retirar-se i a juntar-se amb una filipina més jove.

També, aquí vam veure el primer "Cockpit arena". El camp on es fan les lluites de galls. Realment són autèntics estadis, amb grades i sostre. Però no hi vam entrar.

Un "cockpit" destroçat per l'huracà "Yolanda"

El següent dia ja era el 24, però va estar plovent tot el matí. El migdia, va aturar per una estona i vam aprofitar per anar a cercar un lloc on dinar.

El dia anterior havíem provat la cuina típica d'aquí. Els "restaurants" que solen freqüentar els filipins norlmalment és un lloc on hi ha diverses olles, i has de mirar el que hi ha a cada olla per triar que vols. De segur és l'opció més econòmica! Hi ha les males llengues que diuen que necessites tenir un bon estómac per menjar en aquests llocs. A noslatres no ens va passar res.

Na Maria triant el dinar

El nostre dinar

Una altra opció són les "Bar-BQ"

Després de dinar dia 24 (i una bona xopada que me vaig endur jo) vam anar a passejar per la platja de Santa Fe i vam acabar sopant a un altre resort i fent unes cervesses per celebrar "es cuc 2014".

Des de Filipines, BON NADAL!!

El dia de Nadal, la previsió no era gaire millor. I vam repetir el mateix, aprofitant una aturada de pluja vam anar a dinar a un altre Resort. I després de dinar, anar a preparar les maletes per partir el matí següent.

A punt pel dinar de Nadal

Dinar de Nadal

En aquesta illa vam viure experiències que per nosaltres ja eren d'un altre temps. A l'hora de la dutxa havíem d'omplir un cubell i tirar-mos l'aigua pel damunt. També, per fer net la roba, ho vam fer tot net a mà.

Una dutxeta d'aigua fresqueta

Les eines necessàries per una bona dutxa

Maria's versions

Primer destí, Bantayan Island, ja sabíem que es temps no seria massa bo i que aquí hi havia poca cosa a fer (lying on the beach). Però ja teníem s'hotel agafat (per nadal hi ha bastanta gent passejant i ens van recomenar que agaféssim s'hotel) així que no teniem cap més remei que partir cap allà.
Crec que hi vam fer uns 4 dies. Un dia vam llogar moto, és es meu transport preferit aquí!! Com podeu suposar és el dia que més bé m'ho vaig passar :)). Perquè tots els altres només ens vam dedicar a mirar com plovia des s'hotel o des de qualsevol redossa que trobàvem.

El 24 i 25 passats per aigua

Què me va sorprendre d'aquesta illa? Sa gran quantitat d'americans i alemanys que estan amb filipines. Molts d'ells són senyors més o menys majors amb filipines bastant jovenetes... Ja podeu imaginar que cerquen uns i altres: amor jejejejeje.

Als mercats que vam veure que hi havia una quantitat de peix i marisc que te feia obrir sa gana!!! Jo no podia de ganes de trobar una barbacoa i fer es nostre sopar allà, però no hi va haver sort :(... Serà a sa pròxima!!

Al mercat des peix de Bantayan

Ah per cert! Aquí vaig començar a agafar confiança menant sa moto!!
QUE TREMOLI FILIPINES!!

EDITAT
Una cosa que havia passat per alt i no havia explicat són els despertadors naturals que teníem cada dia damunt les 5 del matí. Aquest vídeo és del dia de Nadal.

També, ens feia molta gràcia veure els fillets com anàven cantant casa per casa (o als turistes) per aconseguir unes propines. El que ens feia gràcia era el que cantaven! No es veu molt per que era en un carrer a les fosques, però el que interessa és el que canten (i sempre acaben de la mateixa manera "Give me money").

Altres fotos de l'illa:

Vistes des de l'habitació de l'Inn

La posta de sol que vam disfrutar

Imatge sèria mirant la posta de sol

Imatge no tant sèria

Un joc que ens és familiar al mig del carrer

Pescadors de Bantayan

Peix sec, molt típic

Més peix sec

Calamars secs

Ulleres per anar a pescar a pulmó

Dins el mercat de Bantayan

Aquí vam comprar unes xancles

Més peix per comprar

I entre els peixos... Crancs!

Esglèsia de Sant Pere i Sant Pau (del 1850)

Platja a Madridejos, òbviament no turística
Platja utilitzada per pescadors

Preparant estris per anar a pescar

Molts de pobles agraeixen la visita (o l'entrada)

Una altra platja per pescadors (més neta) a Bantayan

Tot a punt per anar a pescar

Realment té platges molt guapes aquesta illa

Amb sa palmera vam passar s'estona

Però no vam arribar dalt

Hi són, però no els vèven