viernes, 30 de enero de 2015

Bohol

Ja fa unes setmanes que hem tornat de les vacances de Nadal, i han estat molt tranquiles, dedicades principalment a estudiar (i bussejar el cap de setmana).

La setmana passada, una koreana i una japonesa ens van dir que elles anaven a Bohol, una illa que hi ha davant de Cebu, i nosaltres també hi volíem anar, així que ens hi vam afegir. Havíem de ser 3 coreanes, una japonesa i nosaltres dos. No n'havíem xerrat més fins els passat dijous. Al final divendres també es van apuntar 3 àrabs i dos coreans.

Acabats d'arribar a l'hotel de Bohol

La previsió del temps per dissabte era bastant dolenta. Pluja tot el dia. Però així i tot, vam sortir a veure l'illa. Ens vam dividir amb dos grups, ja que teniem interessos diferents. Els coreans volien anar a fer snorkel a una illa molt guapa, i nosaltres volíem anar a recórrer l'illa, veure els Tarsiers i les "Chocolate Hills". Els àrabs van decidir venir a voltar l'illa. Va ser un dia molt complert!

Vam començar visitant "Blood compact site". Una estatua que representa la tregua entre els espanyols i el rei de Bohol. A Filipines era típic fer pactes de sang i van sellar la tregua bevent sang.

Blood Compact site

La següent aturada havia de ser "Baclayon Church ruins", però just hi vam passar. Durant l'any passat Bohol va sufrir un terratrèmol i va destruir bastantes coses. Aquesta esglèsia, de la dominació espanyola també, estava en reconstrucció. Tot amb andamios i ferros, així que vam decidir que no feia falta la aturada.

La següent aturada ja era per anar a dinar. Lo típic en aquesta illa és anar a dinar a unes barques que van riu amunt mentres dines. Al cap de mitja hora arribes a un poblat. Semblava una recreació del que devien trobar els espanyols quan van arribar a Filipines. Hi havia cabanes que mostraven com era l'interior, com vivíen. Uns tocaven els tambors, mentre els altres posaven amb els vestits típics, preparats per fer-se una foto amb els visitants.

Tot val per atreure al públic

A la tornada, cap la següent aturada. Aquesta era una molt desitjda, els famosos Tarsiers. Unes moneïes molt petites, però amb uns ulls exageradament grossos. En vam veure 5 o 6, però són uns animals nocturns. Quasi tot es temps estaven dormint. I dic quasi tot es temps, perquè amb el renou de la gent (te demanen silenci, però és impossible, sa gent és incapaç de respectar-ho) es desperten.

Fent un xubequet

Acabada la visita, toca un altre lloc també famós: les "Chocolat Hills". Les Chocolat, són una sèrie de muntanyetes que agafen un color marronenc que semblen xocolati. Quan hi vam anar noltros, el color marronenc no hi era quasi, tenia un color marronenc verdós i amb sa boira que hi havia, tampoc no es veia molt enfora, però ens podíem fer la idea i disfrutar d'unes vistes diferents.

Les Chocolat Hills amb boira

El diumenge, nosaltres ja havíem avisat que aníriem a bussejar. Els àrabs i uns quans koreans van tornar el matí cap a Cebu. Una koreana i la japonesa van quedar també per Bohol. La immersió va ser molt interessant. Vam veure 5 o 6 tortugues i molta vida. Al meu blog de busseig Fotos Submarinas podreu veure la selecció de fotos de les immersions.

Na Maria mirant una de les tortugues

MARIA'S VERSION
Bohol, una partida un poc atropellada... Ho vam decidir tot un poc hora per hora. Hi vam anar amb uns quants àrabs, koreans i una japonesa.
Es àrabs són la reòstia... Ells sempre van a la seva, més tranquils que mai però gràcies a ells vam riure molt!! Estan com a cabres :))

D'especial... Els àrabs i ses immersions que vam fer diumenge!! Immersions precioses, ses millors que he fet a filipines. Una aigua molt més clara que en els altres puestos i TORTUGUES a topeee!!! (A tope vol dir unes 8 tortugues :)))))) )

Ahh!! Una altra cosa, sa tornada amb barco una caca... Vaig haver d'estar dreta i asseguda per ses escales tot es trajecte perquè quedava xopa dels esquitxos del barco.... Una recomenació: no agafeu es darrer asiento a un barco obert, que quedareu xops! jejejejeje