jueves, 8 de enero de 2015

Dos dies a Dumaguete

Després de la gran experiència amb els tauró balena a Oslob, vam tornar a la cabana, vam replegar les motxilles i vam anar a agafar un altre autobús direcció Dumaguete. Dumaguete ja no està a Cebu. Està a l'illa de Negros, concretament a la part anomenada Negros Oriental.

La previsió per la següent setmana era quedar una nit a Dumaguete i al matí següent partir cap a l'illa de Siquijor. Fer uns dies a Siquijor, i anar a Apo island, una illa molt petita i molt famosa pel busseig, per fer la resta de dies (uns 4 dies).

Vam arribar passat el migdia a Dumaguete, i com que a la cabana òbviament no havíem tingut internet, no teníem cap hotel reservat, però sí alguns mirats. Vam anar directament al que estava més a prop i hi vam quedar. Només era passar una nit. Sa veritat és que hi vam quedar per aquest motiu. Perquè era només una nit. Al quarto de bany quasi no ens atrevírem a entrar-hi i molt manco dutxar-nos!

Sa dutxa de s'hotel

Quasi no ens vam atrevir a entrar-hi

S'habitació sense finestres

Dumaguete és per jo, de les 3 ciutats que hem vist, la més interessant, la més guapa, on m'he sentit més còmode i a gust.  No la vaig notar tan massificada com Cebu o Manila. No hi ha tant de tràfic. Bé, el tràfic és de bicicletes i tricicles, no de cotxes i això fa que la sensació sigui de menys tràfic.

Una de les visites de Dumaguete

Les coses que vam visitar les vam trobar molt interessants. En aquesta ciutat, pel que sembla de les poques a Filipines, tenen un passeig marítim ben polit.

El passeig marítim de Dumaguete

Quan vam passar per davant sa Catedral de Dumaguete va coincidir que hi havia una boda, i ja que hi erem, vam entrar a xafardejar.

Catedral de Dumaguete

Sa nuvia entrant tota sola a l'esglèsia

Maneres filipines de passar s'estona a missa

Un dels edificis de la Universitat de Silliman també era un lloc que recomanen visitar.

Un dels edificis de la Universitat

En aquesta ciutat hi vam fer el previst: el matí següent vam partir cap a l'illa de Siquijor.

Però pel viatge de tornada havíem de tornar a passar-hi, ja que el ferry que enllaça Negros amb Cebu surt de devora Dumaguete. Així que dia 1 de gener de 2015, acabat d'estrenar l'any, ja tornàvem a ser a Dumaguete. Aquesta vegada només amb l'intenció de descansar i preparar-nos pel viatge de tornada.
Aquesta vegada sí que havíem previst la nit, i vam reservar un hotel més modern (també era més car, però bé s'ho valia pagar un poc més!). El primer que volíem quan vam arribar a l'hotel, després de dues setmanes de dutxes amb aigua freda, era poder fer una bona dutxa amb aigua almanco teba. No feia falta que fos calenta. Així que justs arribats a l'hotel, directes a la dutxa. Sa primera va ser na Maria, i no li sortia aigua calenta. Vam telefonar a recepció per saber si hi havia aigua calenta. A la recepció van dir que sí, que era gratuita i que en un moment la tindríem a l'habitació. No acabàvem d'entendre a que es referia.

Aquesta va ser l'aigua calenta que vam tenir

Després de riure una bona estona amb l'aigua calenta i de continuar amb la ratxa de dutxes d'aigua freda, teníem ganes de menjar un poc, ja que no havíem dinat, però tampoc no massa, que havíem de sopar. Sa veritat és que havíem aguantat durant quasi dos mesos molt bé sense haver de recórrer al "menjar fàcil", però aquesta vegada hi vam caure.

El "dinar" de cap d'any

Ens havien contat que durant les festes de Nadal, i sobretot pel Cap d'any és molt típic tirar molts de petards i cohets. En aquesta ciutat vam trobar un carrer ple de paradetes de petards. Flipàvem com havien de vendre i fer explotar tot allò!!

Una de les botiguetes de petards i cohets

Hi havia almenys una vintena de botiguetes com aquesta!

Al mateix carrer hi ha els bombers!

El matí de dia 2, berenar a l'habitació (així ho fan en aquest hotel), un poc de vessa i cap a l'autobús. a veure com podíem arribar a Cebu. El vespre abans havíem anat a l'estació d'autobusos per sebre l'horari, però ens van dir que la línea amb Cebu estava anul·lada. Havíem de fer diversos transbords. Com que hi havía llibertat d'horari, només ens van dir que sortia cada 10 minuts, vam decidir començar la tornada damunt les 11, així fiavem arribar a l'escola com a tard a les 18 i encara arribàvem a l'hora de sopar (tanquen a les 19). Fins a l'estació marítima tot perfecte (uns 15 min). Però una vegada arribats allà veim una gran coa esperant per poder pujar al ferry. I la sortida era en una mitja hora. Ho vèiem un poc dificil, però no impossible (vist com permeten viatjar aquí, no m'extranya res!). Però no, vam haver d'esperar fent cua (sa veritat vam quedar a unes 10 persones de poder entrar) una hora i mitja. Una hora i mitja dret, poliscant alguna estona. Embarcats, partim direcció Liloan, al sur de Cebu. Allà havíem d'agafar un altre autobús direcció Cebu, però que no arribava a Cebu. A mitjan trajecte havíem de baixar i canviar de bus. Aquí, ens vam tornar a quedar sense seient, drets durant quasi 3 hores, i per sort meva (no per na Maria) amb aire acondicionat!

El motiu d'haver de canviar d'autobus es veu en el següent vídeo:

Passat el "pont", ens esperava una altra coa de més d'una hora. Per sort, la resta del viatge la vam poder fer asseguts tots dos (en un "non aircon").

Resumint, arribàvem a l'escola a les 20 del vespre. Havíem tardat 9h en fer tot el trajecte, però amb una bona experiència. A la conclusió que vam arribar, que el millor autobús per viatjar per Filipines, és el que pots seure (més o menys) còmodament. És igual si té aire acondicionat o no, o si diu que te wifi (de 4 que hem anat amb wifi, a 2 no ha funcionat).

MARIA'S VERSION

Ja fa dies que vam passar per Dumaguete... Es meus records només són un parell, lo "polida" que és sa ciutat comparada amb ses altres dues que hem visitat (Manila i Cebú), té passeig marítim i tot!!!! I òbviament es súper hotel on vaig haver de dormir sa primera nit :(((

D'aquests dos records només val la pena comentar-ne un amb un poc més de detall ;): sa fantàstica habitació. No teniem reservat cap hotel però sabiem que hi havia aquesta pensió a Dumaguete. Així que quan vam arribar a s'estació vam anar caminant fins a s'OK PENSION. Sa veritat és que el hall donava bones sensacions, es preu i es pati interior també així que vam pagar sense abans demanar per vuere s'habitació: FALL!

Vista del pati interior del 1r hotel ("No es oro todo lo que reluce"!)

Quan vaig entrar dins aquell "antro" me va agafar cosa, feia pesta (no tenia finestra) i a jo me semblava que estava molt brut!!! Després de remugar un poquet, en Josep, que li va bé tot, me va convèncer que allò estava mitjanament bé per passar un vespre... Així que això és lo que vam fer. Ara això sí, sa meva condició va ser arribar quan jo ja estigués quasi dormida i abans de despertar-me ja ser defora de s'habitació jejejeje. No vaig haver ni d'entrar a nes quarto de bany :))). Va ser només com un malson jajajajaja

Més fotos de Dumaguete:

Sa mateixa torre de nit

A la plaça major de Dumaguete

A sa moda koreana

Na Maria m'explicava com era la boca del tauró balena

També pots comprar sabates enmig del carrer

Els encanta tunejar qualsevol vehicle