martes, 6 de enero de 2015

Oslob. Tauró balena

Després de passar els dies de Nadal a Bantayan, i tenir molt de temps per pensar cap a on partir, decidim anar a l'extrem oposat d'illa (anar a prop seria massa fàcil!). Però com que és un camí molt llarg, i tal vegada no el podem fer amb un sol dia, decidim dividir el viatge en dues etapes i així aprofitar per veure més coses. Sabem que a Filipines hi ha dos llocs per veure els tauró balena. Un està a una altra illa, Donsol, i l'altre està a l'illa de Cebu, a Oslob. Aprofitant que venia de pas cap al nostre proper destí (Dumaguete i Siquijor), vam decidir fer l'aturada a n'aquest poblet. Ja ens havien dit que en aquest lloc alimentaven els taurons per "fer-los quedar", però el que no ens pensàvem era la manera en que es feia.

El dia 26 vam sortir de l'hotel a les 6:50 del matí (a les 5 ens havíen despert els galls ja!) i vam agafar el ferry de tornada a l'illa de Cebu. Per fer el nou trajecte havíem de tornar a Cebu city, anar a la terminal sud i agafar un altre autobús direcció Liloan o Dumaguete i baixar a Oslob.
Aquesta vegada vam decidir provar l'altre tipus d'autobús i vam anar amb un "non aircon". Per na Maria va ser un viatge normal, còmode, sense el molest aire acondicionat i un seient per seure tot el trajecte.

Interior del bus "non aircon"

Per jo va ser una tortura de viatge. Sense seient per seure, fins que un amable senyor me va oferir una punteta del seu, estrenyent-se ell i els altres 2 que ocupaven els seients. No tenia on recolzar-me, però a la vegada tenia una arada (de les antigues, de les que són estirades per una mula o uns bous) amb un parell de puntes que se me clavaven a l'esquena. A davant, tenia una mare i una filleta que tot el temps plorava, fins que va vomitar. Mesquineta, segur que ho va passar malamant, però semblava una font!
Passades unes hores (el trajecte amb autobús va durar unes 5h) van començar a baixar altres usuaris i a la fi vaig poder tenir un seient per seure (o per l'estil).

Quan vaig tenir seient, era tamany mini. No podia passar les cames (els de vueling són amples!)

Vam fer tot el trajecte amb la porta oberta

Quan vam arribar a Oslob un jove va venir tot d'una a oferir-nos la seva ajuda per trobar lloc on dormir (no havíem reservat res), i sense cobrar-nos comissió, només que anéssim amb ell a veure els taurons. Ell ens acompanyaria amb la seva moto per 200pesos (uns 4€). De tot d'una li deiem que no feia falta, que ja trobaríem cosa, però no vèiem cap lloc on anunciés habitacions. Així que finalment vam acceptar que ens dus als llocs que ell sabia.

La primera habitació ens demanaven 1000pesos (20€). Jo no la vaig anar a veure (havíem de pujar a un 2n pis i jo guardava les motxilles). Però na Maria va trobar que era molt cara pel tipus d'habitació que era (a l'hotel de Bantayan ens costava uns 700pesos la nit) i li vam demanar que ens acompanyés a la següent. La següent era pitjor i també ens demanaven 1000pesos! Al final, ens van oferir una cabanya, amb la condició que només fos per una nit (i era el que noltros volíem) i costava 700pesos (14€). Així que aquesta la vam acceptar, no pel preu, sinó per que estava millor que les habitacions anteriors.

Porxada de la cabana

Sala d'estar/menjador/santuari

La nostra habitació

Vam deixar els trastos i vam sortir a cercar algo per sopar. Suposàvem que en aquest lloc no hi hauria restaurants on anar a sopar, i que hauríem d'adaptar-nos al que trobéssim. També teníem ganes de provar coses del carrer.

Palangranes amb pintxos de diferents part del pollastre

Més pintxos amb parts de pollastres (budells, potes, carn...)

El nostre sopar

Ja ben sopats vam anar a dormir prest que havíem quedat a les 5:45 del matí per anar a veure els taurons. El "show" començava a les 6.
El nostre acompanyant va venir i ens vam col·locar 3 damunt una moto. Aquí és molt habitual veure 3, 4 o 5 persones en una moto "de dos" (tipo scooter). I així vam fer uns 7km d'anada i 7km de tornada. Ah, i de protecció ens va donar unes ulleres de sol (res de cascs!!), pels insectes.

Una vegada arribats allà, veim que el procediment és anar a cercar els taurons i els fan anar fins devora la costa tirant-lis menjar, on hi ha una desena de barques amb 6 o 7 persones a damunt esperant per poder veure d'aprop aquests animals.

Molta gent asiàtica no sap nedar, i molts d'ells es van quedar a les barques (tots duien salvavides) i uns quants ens vam tirar a l'aigua per poder-los veure d'aprop (està prohibit tocar-los). Realment era un poc trist veure passar un senyor amb barqueta tirant menjar i el tauró darrera, just com si passegessin un canet, fent-lo passar per davant de les barques. Però ja erem allà, i vam aprofitar per disfrutar veient aquests animals.

Era excitant veure aquests grans animals passar davant teu. Na Maria els va veure de ben aprop!

Maria's version
Pròxima aturada, Oslob. Únicament per anar a veure i nedar amb taurons balena :)).
En part en feia ganes anar-hi per veure aquests bitxots. Però per altra part ens imaginàvem que seria com a un zoo...
Què hi vam trobar? Un ambient totalment fals per a les balenes però de molt fàcil accés per als turistes.

Vam ser els primer del matí, així que vam veure tot el procediment per atreure a les balenes. És molt senzill, unes quantes canoes van mar endins a cercar-les i després les menen fins a la costa a base de menjar... Una vegada són al punt turístic simplement fan fer-lis voltes per a que tots els turistes puguin disfrutar d'elles.

Noltros no vam ser massa afortunats, només vam veure dues balenes i encara que sigui tot un poc fals quan les tens davant és impresionant.

Just abans de partir jo estava embambada nedant davora una de ses dues balenes, pensant que l'altra era un tros enfora. Però de repent me vaig trobar amb sa boca de s'altra ben devora jooo!!! Quin sustooo!!!! Estava entre sa boca d'una i sa coa de s'altra jejejeje... Aquest moment va ser : IM - PESIONANTE!