miércoles, 18 de marzo de 2015

Malaysia (1)

KUALA LUMPUR

Vam arribar passades les 22 del vespre a l'hostal que teníem reservat. Només havíem reservat una nit, i ho havíem fet el matí, a Puerto Princesa mentres esperàvem. Ens havien dit que la zona de Chinatown estava plena d'hostals i llocs econòmics per dormir. I allà vam cercar. El nostre hostal estava paral·lel al carrer principal de Chinatown. Si el carrer principal, Jamal Petaling, està ple de botiguetes de camisetes, accessoris per mòbils, ulleres i altres coses per l'estil, el nostre, el vespre està ple de "restaurants" que cuinen al carrer i seus a les aceres per menjar. I aquí vam anar a sopar després de deixar les motxilles a l'habitació.

Òbviament, tots els menjars són xinos, i van ser molt bons!

El matí havíem d'aclarir unes quantes coses, i després de dinar vam començar la nostra ruta turística per Kuala Lumpur. Dins Chinatown hi ha almenys dos temples xinesos i un hindú. Els vam anar a visitar, encara que a l'hindú no hi vam entrar. Ho vam deixar per més envant.

Entrada d'un temple xinès

Vam rodar les botiguetes del Central Market i allà vam provar una fruita tropical: el dragon fruit

Dragon fruit

Dins el Central Market vam veure un lloc on hi havia peixos d'aquells que "fan massatges", que estan dins una piscina. Ens va fer il.lusió provar-ho, però aquells peixos eren mooooolt grossos!!! Allò durava 15 minuts. Crec que en vam passar quasi 10 riguent de les còsigues que ens feien els peixos!

Jo m'aguantava les rialles

Na Maria no s'havia depilat aquell dia

Després vam decidir  pujar al monorail per anar fins devora la KL Tower i les torres Petronas. En aquesta ciutat el transport és molt econòmic, fins al punt que hi ha 3 o 4 línies d'autobús gratuïtes (i amb wifi, però que no me funcionava). El metro i el monorail, en aquesta ciutat, van per damunt dels carrers enlloc de per davall. També, una cosa que ens va sorprendre és que no venen tickets. Te donen unes fitxes de plàstic i és el que empres per viatjar.

Bona manera de no gastar paper

Monorail sortint de l'estació

Vam veure la KL TOWER d'enfora. No hi vam arribar. I ens vam dirigir directament a veure les torres Petronas.

Amb dues paraules: Im-pesionante. Crec que les vaig fotografiar de tots els angles que vaig poder. Després, per fer temps mentres esperàvem que es fes fosc per veure-les amb els llums encesos (i fer-lis més fotos) vam anar al centre comercial de luxe que hi ha davall. Hi ha moltíssimes botigues super pijas, encara que també hi tenen Zara, HM i estan devora Gucci o Prada. Després de sopar per allà, vam sortir i vam fer una estona més observant i fotografiant les torres amb els llums encesos. Una autèntica passada.

Arribats a l'hotel vam programar un poc els següents dies i destins. Ja tenim data de sortida: el 18 de març anam a Cambòia, però abans anirem a fer dos dies a Singapur.

Dijous vam decidir anar a visitar Batu Cave. Batu Cave són unes coves que tenen temples hindús a dins.  La peculiaritat és que has de pujar quasi bé 300 escalons per arribar-hi.
Sabíem que l'entrada era gratuita, i ens va estranyar que haguéssim de pagar 5RM cada un per entrar, però ho vam pagar. No es semblava en res del que havíem vist en foto, i escalons no passàven dels 150. Allò era una cova, i semblava que contava una història amb les figuretes que hi havia dins, però ni rastre del que havíem llegit. Quan vam sortir vam voltar un poc més. No ens havíem quedat satisfets. I efectivament, en lloc d'anar recte, vam anar cap a l'esquerra.

Ara si. Ara erem davant  Batu Cave. Ara teníem els quasi 300 escalons per pujar i hi havia l'estatua que marcava l'entrada. Durant la pujada, hi ha moneies que estan pels escalons i si tens algo de plàstic t'ho prenen! Na Maria duia una bossa amb un poc de menjar dins, i una moneia li va intentar prendre! Però no li va deixar. Sa moneia li va acabar mostrant ses dents.

A dalt, vam veure una "Fanta" diferent, i ens va entrar ganes de provar-la. Feia calor, i després de pujar els quasi 300 escalons, cauria molt bé!

Vam continuar visitant la cova, i al final, on hi ha un temple, tornava a estar ple de moneies. I na Maria duia es bòtil de fanta (i de plàstic!) amb sa mà. Sabeu qui va rebre una cossa? Idò si, una moneia que li va intentar pendre!

El que venia darrera nostre no va tenir tanta sort, i unes moneies van acabar agafant-li el bòtil i tirant tot el suc pel terra. Però ja tenien un tap per jugar!

Alerta quan ets moneia i te despistes agafant menjar

Accés a la part de darrera de la cova

Des de dalt dels 300 escalons

A la tornada vam decidir anar a visitar una mesquita. A les dones, per entrar-hi, no se les permet anar-hi descobertes (ni amb el cap destapat!). Per sort allà et deixen un vestit i na Maria va poder entrar.

Jo anava amb calçons curts i màniga curta

Després volíem anar a veure una altra mesquita (almenys de defora) i una jardins de flors.

Quan ets dins el bullici de Chinatown, amb tots els venedors que t'ofereixen coses, i de cada vegada te baixen més el preu, fa ganes posar-te a regatajar, encara que no et faixi falta res del que t'ofereixen!

Carrer principal de Chinatown

Maria's Version
Després de Filipines, vam partir cap a Malaysia!
Sa veritat, impresionant!!!!

Just arribar vam notar un gran gran canvi... Grans carreteres, i sa gent seguint ses normes bàsiques de seguritat vial jajajajaja.
Ahh una altra cosa, aquí ja no se regatetja... (només a Chinatown) Quina llàstima!

Ahh... I ja s'han acabat ses gangues de Filipines, aquí ses coses ja comencen a ser un poquet més caretes però així i tot més econòmic que Menorca :). Supòs que a Camboia i Tailandia tornarem a trobar coses barates!!

Per lo demés tot ok!! Una ciutat molt xula!!

Més fotos de Kuala Lumpur:

Sa Dregon fruit tacava molt

Entrada del temple hindú dins Chinatown

Ofrena dins un dels temples

Detall en una de les parets d'un temple

Dins la sala principal de la Batu Cave

Na Maria duia els claçons massa curts. No li tapaven els genolls.

El menjar que duia dins la bossa

Idò si, aquí menen per l'esquerra